Direktlänk till inlägg 8 december 2011

Rögle vinnare i slaget om Skåne!

Av Pontus - 8 december 2011 21:36

Rögle vann ikväll sin 7 raka match i allsvenskan. Medan Malmö tog sin tredje raka förlust. Matchsiffrorna skrevs till 4-2. Men det kunde har blivit mycket mera om Rögle hade varit mer effektiva. Malmö tog ledningen i matchen genom mål av den kritiserade ciernik. I detta läge får man ett övertag i matchen. Men Rögle tuggar ner Malmö med sin härliga speed och inställning. Jag anser att Rögle är raka motsatsen jämfört med Malmö. Rögle är speediga, har bättre inställning, gå rakt på mål och framför allt, dem kämpar för klubbmärket. Alltså röglespelarna ge allt för klubben. Det kan man inte säga att Malmö spelarna gör. Jag tycker inte att Malmö har något dåligt grundspel. Utan det är mer att spelarna inte har några uttalande roller i laget. Vet verkligen spelarna vad dem ska göra i olika situioner? Och om dem vet, varför är spelarna osäkra på plan? Det känns ändå att dem inte har några roller. Vad kan det annars vara? Pressen säger många, men dem är proffisionella hockeyspelare och om dem inte har tillräckligt med psyke är det inte bara kris. Det är en katastrof!. Nyman tror jag värvade från sin "fantasi" hur det skulle vara. Typ såhär: lazo är en retsticka med bra inställning och som kan göra mål. Han ska spela med cirenik som inte alls är en bra skridskoåkare utan har ett bra skott och målsinne. Lazo öppnar ytor för cirenik. Sedan kan vi sätta Green som center som levererar passningar och tar hemjobbet. Det är så här hela laget är värvat. Nyman & CO hade sina kedjor färdiga innan dem ens värvade spelarna. Det säger sig självt att alla inte skulle passa så som dem hade tänkt. Det är följden av det Malmö vi ser idag...... Klasen är inte alls lämpad som kapten för detta Malmölag. Han sänder dåliga signaler till övriga i laget. Han är inte den spelaren som lyckas dra med hela laget mot Malmös gemensamma mål: kvalserien. Men jag sågar inte klasen som spelare utan anser att han bara glider just nu och när det väl gäller så kommer han leverera! Då gäller det att malmö tar sig till kvalserien. Lite mer än halva serien har gått nu. Men det är skitsamma om dem har 1poäng eller 12poäng tillgodo. Bara dem kommer till kvalserien är allt möjligt..... Leksand förlorade mot Borås ikväll. Samtidigt förlorade också Västerås mot taif på OT.Och hör och häpna, örebro förlorade också. Vem sa att allsvenskan är ojämn???...... Om jag skulle tippa vem som skulle ha bäst chans att gå upp till elitserien om kvalserien började imon, skulle jag säga Bofors bobcats ! ( Karlskoga bobcats )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 23 februari 2012 13:38

Har hittat mycket intressant statistik till V75 nu på lördag till avd 1,2,4,6,7. Har analyserat hur många starter hästen gjort på dagens bana. Där med hur ofta den har vunnit där. Även hästar som har bakspår nu på lördag har jag kollat deras statisti...

Av Pontus - 18 januari 2012 12:04


   

Av Pontus - 26 december 2011 13:23

Dagens spik: avd1, 2 Mr Picolit  Kommentar: Behövs inte..... Dagens drag: avd2, 5 Victoria Sisu  Kommentar: visa ingen fin vinst rad. men jag tror att ohlsson kommer smyga i ryggar och avgöra på en spurt. Dagens avslag: avd2 Mathilde Tröjborg  Ko...

Av Pontus - 24 december 2011 20:56

Av Pontus - 14 december 2011 09:53


 

Presentation

På denna blogg kommer mina tankar om sport skrivas. Även en del spelförslag kommer komma upp här. Skriv gärna till mig vad jag kan förbättra på denna blogg!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards